söndag 3 januari 2010

Jag har fyra känslor

Jag ska skriva nu. Och äta frukost. Café.
Jag har inget på hjärtat idag. Jag har betat av mina känslor den senaste veckan så nu får jag nog hitta på några. För jag har fyra känslor, fyra känslor har jag. Jag har fyra känslor, med dom jag känner så bra. Bra låt. Eller bra och bra.. Jo, bra.
Men angående mitt hjärta. Det mår bättre nu, rent fysiskt, ingen stressklappning. Jag tror det här med att sluta röka var en bra grej. - Jag har fortfarande inte rökt!
Men rent själsligt är mitt hjärta knepigt. Jag är så nära känslorna, de fyra, nu när jag skriver. Är i dem hela tiden och ibland tar de överhanden. Då översköljs jag liksom av den största sorg som världen skådat. Det varar bara i några sekunder men det är tillräckligt för att rubba mig. Inte bara mig, de går gärna ut över den närmast mig.
Så tar jag ut något på dig eller dig så är det för att jag lider för konsten. Ta inte åt er, snälla.

Nu: caféfrukostskriva. Och kaffe för helvete.

Inga kommentarer: