torsdag 21 januari 2010

En förtrollad kväll

Igår, igår, hade jag en bra kväll. Först kom Pehr hem till mig. Han fick läsa några dikter och lyssna på diverse sunkitlåtar, bla två låtar med Janne "Loffe" Carlsson. Riktiga guldkorn.

Sen mötte jag upp Adam och vi gjorde något festligt. Vi gick på en trollerishow! Otippat.
Eller, det var ju inte jättejättelängesen jag såg trolleri, senast var ju på Mosebacke, även det med Adam, och då uppträddet 2funny.
Hur som. Igår var det en välgörenhetskväll för katastrofen på Haiti. Trolleri och en världstjänst - vilken kväll. Och vilken kväll sen!
Trolleri är ju så spännande, påriktigt, jag verkligen fascineras. Gång på gång upptäckte jag mig själv stå gapandes som en idiot och tänker "HUR är det han gör?!". För det vet man inte. Inte jag. Inte alls. Kanske bäst så.

Det var på Magic Bar, check it out.

Bland andra uppträdde Charlie Caper och han var bra.

Inga kommentarer: