måndag 4 januari 2010

Fan, Fan, Fan

Jag är så förbannad. På mig. Jag fick inte ihop en diktjävel, inte en hel. En halv dikt fick jag ihop, men det var inte målet. Fan.

Nu sitter jag på 7eleven i götgatsbacken. Det gör mig också förbannad. Igen - på mig. Varför har jag inte en datorjävel hemma?
"Jag inte har haft råd" (som har varit mitt argument för mig själv) visade sig vara en lögn när jag räknat ut vad jag shoppat för 2009. Jag har visst haft råd med en dator. Flera datorer, om jag kännt för det. Fan.

Snart ska jag iväg och förhoppningsvis ha en fabulös kväll. Drömmen är att jag med inlevelse ska sjunga

"Men jag är glad,
är ständigt glad.
Jag är en ung godtemplartjej
Som ropar hej!
Och sjunger livets lov"

men jag är skeptisk. Det lutar mer åt att hänga på bardisken, rycka Trampe i kavajen och dimmigt försöka övertyga honom om att
"Jag är en man som träffat många kvinnor
Även på krogar och bordeller"

Fan.

Inga kommentarer: