söndag 24 januari 2010

Så bra

Idag har jag varit bra. Dagen har varit bra. Jag tog mig tidigt hem till mama för scones, te och färgning av hår. Det blev så blont. Ingen utväxt och det är nästa inte gult alls.
Sen satt vi och tittade på tv/datoriserade.
Vi tittade på ett bantningsprogram. De överviktiga skulle springa nedför en väg på ett berg. En av dem föll. Nån utbrast She fell! VET ni hur de översatte det? - Hon stöp!
"Stöp"?! Det var väl förjävla taskigt? Men ganska kul.

Sen promenerade vi till söder. Vi skiljdes åt och jag gick hem till mitt dollhouse för förtäring av pasta med pesto och klassikern Bring It On.
Ikväll funderar jag på skratt. Kanske. Det skulle vara väldigt bra. För mig. För alla. Kanske.

4 kommentarer:

Jerk sa...

ramlade eller stöp..båda orden går ju att använda..tror jag använder stöp ibland..

MissDecibel sa...

Klart man kan använda 'stöp' men 'föll' hade kanske varit ett mer passande ordval. 'Stöp' har en väldigt tung klang tycker jag.

Jerk sa...

haha "tung klang"..tycker det verkar ha varit väldigt passande i det programmet ;)

MissDecibel sa...

Ja, men visst var det lite taskigt? Roligt men ändå taskigt.
Fast taskigt och roligt går ju ofta hand i hand...