tisdag 26 januari 2010

Middagsbjudning

Igår hade jag en vän över på middag. Linn som jag kännt i alla år. Det är underskattat det där med middagar, i alla fall i min värld. Jag bjuder sällan hem folk, därav skickandet av min soffa, men det är ju bra trevligt. Det är lättare att prata i hemmets trygga vrå än i sorlig krogmiljö. Och som vi pratade! Det var topp. Påriktigttopp.

Jag bjöd på min fenomenalt goda egenkomponerade sallad ~jag får säga det själv~ och nu tänkte jag delge er receptet. Det är ni värda.

Några champinjoner
Avokado
Bladspenat
Ruccola
Paprika
Keso
Honung
Svartpeppar

Det är inte svårare än att du skär upp allt, steker champinjonerna (i mycket smör) och paprikan, blandar alla grönsaker, vänder dem med keso och honung. Pepprar mer.
Mycket, mycket, gott och mättande.

Inga kommentarer: