fredag 22 januari 2010

Fortfarande inte rökt

Jag har fortfarande inte rökt. Meningen är att jag ska svara "Det går bra" när jag får frågan "Hur går det med att sluta röka?". Men helt ärligt, det går inte bra. Det är förjävligt.

Jag har kommit till det stadiet att flimmerhåren har börjat resa sig vilket gör att jag hostar mest hela tiden. Det är en äcklig hosta. Allt snusk i mina luftvägar letar sig upp i min mun, klumpar av slagg. Jag känner mig smutsig.

Jag är rastlös. Fingrarna och sinnet är spattigt. Inget lugnar. Nu när mitt belöningssystem är fuckat försöker jag dämpa stressen med annat. Det blir att jag äter, vad som helst men mest godis - det är ju så enkelt. Det har resulterat i att jag har gått upp en del i vikt.

Som om inte det vore nog så går jag ständigt bärande på en sorg. En känsla av att något saknas, att det är något som inte står rätt till. Ingenting är riktigt bra, ingenting känns tillräckligt. Mest meningslöst.

Så jag ber er: Tänk en eller två gånger innan ni slutar röka för det är en hemsk process.
Än hellre; Börja inte. Det är gott och underbart men så jävla dumt. Egentligen.

3 kommentarer:

Jerk sa...

åh, ett sånt där sexigt rökar-kort igen..;P
Min halvbrors far sa att han fick torgskräck när han slutade snusa..det är underbart vad bristen på nikotin gör med människor...

MissDecibel sa...

Jag är ingenting utan cigaretter. Lite trist.. Röker eller snusra du? Om så; SLUTA INTE! Du blir aldrig människa igen.

Jerk sa...

Snusar, och har ingen tanke på att sluta..nån last ska jag ha här i livet :)