söndag 24 januari 2010

I blickfånget

Min papa säger ofta till mig: Men Thea, det är ingen som tittar på dig.
Han säger det när jag nojar över min synlighet. Jag är nämligen övertygad om att jag sticker ut, att jag fastnar i de flestas blickfång. Inte för att jag är exceptionellt vacker eller klär mig i de mest fantastika kreationer, nej, det är bara en känsla jag har. En känsla av att vara sedd. Men min far påstår alltså att jag känner fel, att upplevelsen finns i mitt huvud.
Hur förklarar han då att min granne, som jag inte sagt mer än hej till några gånger, alldeles nyss i trapphuset sa - Hej! Jag svarade - Hejhej! Han fortsatte Har du bytt frisyr? - Ja.. Jag blekte utväxten idag.. - Ok. Frächt.

Jag säger ju det; jag har ögonen på mig. Jag syns och blir sedd. Det här ska han få höra om, gammle papsen, han kommer inte tro sina ö r o n ! Hans världsbild ska skakas, sanna mina ord.

Nog tittar de på mig alltid...

2 kommentarer:

Jerk sa...

Klart de tittar på dig Thea..jag såg ju dig direkt i Skanstull för en evighet sen :)

MissDecibel sa...

Haha, ja det är ju sant! Ha HA, ännu ett bevis!