lördag 16 januari 2010

Dagens besvikelse

Nä. Jag känner inte för det. Faktiskt.

Jag har varit på skolan. Jag tände inte på utbildningen jag tänkt söka. Jävligt trist. Jag har nämligen varit såld på idén, totalinne på att det var det där jag ville göra - nu och för evigt.
Hade jag fel bild? Inbillning? Det har jag svårt att tro. Jag tänker sällan fel.
Nej, vet ni vad jag tror? Att de inte lyckades sälja in själva utbildningen till mig. De fick den helt enkelt att låta rolig. Den lät mest torr och steril och inte blomstrande kreativ.
hade det varit en akademisk utbildning hade det väl gått an men, för helvete, nu handlar det om en av Sveriges mest framstående reklamutbildningar. Då är det inte ok.

De pratade om en 15 sekunders-regel. Att en idé ska kunna säljas in på 15 sekunder. Jag önskar att jag hade bladet från munnen (brytt mig tillräckligt?) och bett dem sälja in min önskade linje på 15 sekunder.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Hahaha, jamen faktiskt! Om 15-sekunders-regeln nu var så viktig så borde det ju inte vara för mycket att begära?
Trist att det inte levde upp till förväntningarna dock, Teapot. Kram!

MissDecibel sa...

Jag tror att de är så stensäkra på sin sak att de inte tror sig behöva sälja in sin sak. De är vana vid att folk bönar och ber för att bli insläppta. Mentill hösten missar de mig - en av de mest lovande 22-åringarna.. Synd för dem.
Jag kanske söker modevetenskap eller skrivarkuresr. Skulle va kul att göra nått jag älskar helt och fullt.