fredag 27 november 2009

Dollhouse makeover 3 och KB

Igår - vilken dag! Eller, dagen var som alltid, jag jobbade. Stilla. Men sen, sen när klockan slagit fem och jag for hemåt, då började trevligheterna.

Papa följde med mig hem för att få ihop ikeaköpen. Jag frågade gång på gång om jag kunde göra något men, förutom till att plocka upp någon plugg eller se efter hur rakt hyllan satt, var jag överflödig. Jag fokuserade på att få mina saker att komma till sin rätt.

När papa fixade med garderoben åkte jag till KB. Det var Torsdagsklubb. Jag hade aldrig varit där men kände mig trygg då jag visste att förken Holm skulle infinna sig. Där var trång och trevligt ~det sjöngs!~ men jag har så svårt att förklara vad jag gör när någon frågar. Alltså, vad för konstnärligt jag gör. Jag är en typisk sån där nej-men-jaaag-gör-inget-speciellt/åh-det-är-bara-småsaker-person. Jag gillar det inte. Ska jobba på det - men hur?

Hur som, trevligt var det. Jag hamnade i samtal med flera spännande människor. Jag blir så inspirerad av att träffa folk som jobbar med något konstnärligt. Sånna som lever på sin dröm. Det måste vara fantastiskt. Jag ska låta er veta hur det är när jag väl är där

Jag stannade ute längre än jag brukar på vardagskvällar för jag fick idag sovmorgon! Dyra sköna kaffeböna, det känns underbart!! Än mer underbart var att garderoben så stolt stod i min lägenhet när jag kom hem. ÅH va rätt det känns hemma hos mig. Med sminkbordet kommer det bli perfekt. Perfekt, foster!

Morgonen har jag spenderat med att plocka och pyssla. Nu kaffe och saffranssnäcka på 7eleven. Snart, så snart, åker jag till jobbet. Vi hörs.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det blir. Och praktiskt...Kul! Kram/mamma

MissDecibel sa...

jag är så jävla nöjd!!

Karin sa...

Oh så fint! När får jag komma och hälsa på?

MissDecibel sa...

Karin: När du är frisk!