torsdag 12 november 2009

Inget nytt under solen

Vad är nytt? undrar ni. Inte mycket. är mitt svar.
Jag tar det lugnt, så lugnt. Ikväll har jag städat, i veckan har jag sovit hos mama och syster. Jag samlar mina krafter för helgen. I helgen är det krig. Krig mot min orklöshet. Ja, jag har planerat att göra saker då. Leva irl med medmänniskor.
Tessan är hemma, henne ska jag försöka träffa, gärna lite på tu man hand. Projektet med The Events ska genomföras. Och inte minst alls; jag fyller år. 22 års-dagen av min födelse ska firas. Det blir lugnt, så lugnt, men då jag inte är mycket för firande känns det ändå lite stort. Lite stort.
Det var nog det, det jag hade att säga. Nu vill jag hem, hem till mitt nystädade Dollhouse och Håkan. Underbara Håkan. Nytänning i kärleken nu i nya tider.
Ni vet hur det är, visst gör ni?
Ja, det gör ni.

Du kanske tycker jag verkar borta i tankarna
Det kanske stämmer
Som om jag hade nått bättre för mig
Som om jag inte lyssnar längre
- Och det gör jag inte heller
~Kär i en ängel - Håkan Hellström~

~Ett städat dollhouse med bara en ynka hög saker kvar att styra upp . . .~

4 kommentarer:

Jerk sa...

Grattis då Thea!!
Hoppas solen skiner på dig på födelsedagen..annars får du skina upp dagen :)

MissDecibel sa...

Jerk: Tack så mycket! Jag kommer skina, som vanligt, det är ju lite det jag gör. Min grej, liksom. Hoppas din helg blir kalas.

Jerk sa...

Gårdagen var kalas, dagen är baksidan med att inte leva nyktert ;)
Det är ju det du gör..du skiner, så vi andra får lite solsken ibland..utan dig vore livet mest grått :)

MissDecibel sa...

Jerk: Hah! Jag kan avslöja en sak för dig; man blir bakis utan att drick. Energin man förbrukar när man är ute skapar seghet dagen efter. Fast min seghet är nog mer lätthanterad än dig bakfylla ^_^
ÅH va fint sagt =) Tack.