fredag 13 november 2009

Spiknykter

Ibland händer det att folk ställer frågor om hur det är att vara nykter när alla andra är fulla. Ibland. Ganska ofta, faktiskt. Eller, ja, hela jävla tiden. Det är tröttsamt. Eller, att prata om nykterism har jag inget emot men människorna som frågar om det, herre Zappa! De vill alltid ställa sig in, vill förklara för mig hur otroligt sparsamt de dricker, vilken sund syn de har på alkohol. Och det är sällan, s ä l l a n , de visar upp sitt sunda leverne genom att dricka sparsamt. Men de pratar gärna om det, oj va gärna de pratar.

Jag vill peta dessa människor hårt i revbenen med den här låten. Det är en pik. Ta åt er.

4 kommentarer:

karin sa...

Haha JAA!

MissDecibel sa...

Karin: Love it!

Jerk sa...

haha..jag insåg just precis hur jag skulle låta om vi skulle mötas ute på krogen nån gång..

eller, jag kanske ska gråta egentligen??

MissDecibel sa...

jerk: Hah! Gråt bara gråt, det är manligt.. Säger dom...