lördag 14 november 2009

Projektet

Ok, nu så, nu ska vi prata om det. Projektet som jag försökt skapa nån sorts mystik kring. - Utan att lyckas, jag vet. MEN nu ska vi prata om det. Avslöjandet kommer. Ojoj, håll i hatten. Nu kör vi.

Idag tog jag tåget till Förorten. Där mötte jag Filip. Han är med i The Events. Anledning till att vi hookade där ute var för att vi skulle filma. Filma för deras nya musikvideo där jag har givits en roll som alternativ tjej. Varför förorten? frågar ni. Lugn, jag ska berätta, lugn. Kontrasten.

Men vad vet du om att vara alternativ? fortsätter ni. En hel del, foster små. Förr i tiden sminkade och klädde jag mig ganska så anorlunda från vad jag gör i nutid. Tyllkjolar, nattlinnen, trasiga jeans, tiara, tuperat hår, svart kajal och ögonskugga, leopard, läppstift utanför läpparnas konturer, tranceformers... Typ så såg jag ut och kläderna har jag fortfarande kvar. Idag fick jag använda dem igen.

Vi började med att knalla runt i ett område, letade efter riktigt tråkiga platser. Vi fann dem och där fick jag stå och posera iförd balettkjol, t-shirt, trasiga stayups och tranceformers. Jag vet inte om ni varit ute idag, antagligen inte med tanke på vädret. Smart drag av er för jag kan lova att det var kallt. Kallt så IN i helvete! Och det regnade också, regnade sådär fint men mycket. Isande. Men det gick, tror jag. Filip sa det.

Vi åkte runt i Förorten, filmade på flera tråkiga platser. Sen åkte vi tillbaks till Nice's place och värmde oss med te. Sen var det på ett igen. Då åkte vi till Alby. Jag gjorde ett klädbyte i bilen. Kjolen och tröjan byttes till ett nattlinne med tyll, platåskorna byttes till pumps. I tunnelbanan stirrade folk, vissa såg till och med förbannade ut för mina kläder. Tills de såg Filip och hans kamera, då var det helt plötsligt väldigt spännande..
Det var det sista vi filmade. Jag har haft sjukt roligt och ser fram emot slutresultatet. Tills dess kommer jag peta in några bilder här.

2 kommentarer:

Filip sa...

Jag måste få lämna ett tack till dig såhär på din blogg så att dina läsare kan se hur duktig du var vid inspelningen av videon, du stod emot kylan i betongförorten Botkyrka och gjorde ett super bra jobb; TACK SÅ HEMSKT MYCKET!!

Det var lite komiskt med de reaktionerna du fick i Alby för din klädsel. Det var nästan så att jag inte vågade lämna dig där ensam... Men vad jag har förstått så kan du själv.... du är helt enkelt en självständig kvinna! :D

MissDecibel sa...

Filip: TACK för berömmet, det betyder guld! Ja, kallt var det men det märkte ju även du av. Tycker att vi båda var grymt duktiga.

Ja, alltså, sen ungdommen är jag ju van med de där blickarna och som sagt jag kan själv. Är en stor flicka nu..
Det ska bl sjukt kul att se videon!