söndag 1 november 2009

Poserar som modell

Ska vi prata träningsvärk? Ja för fan. Let's talk träningsvärk.
För det är precis vad jag har och som vi alla vet handlar denna blogg till största möjliga del om mig, mig och mig.
Jag vaknade i syrrans bäddsoffa, stel och ömmande, förlamad av smärta. Ryggen, höfterna och benen ville bråka. Ni vet, krampa och på andra sätt låta mig veta att jag inte betett mig ok.

Så vad kan jag ha gjort fel? Vad kan ha upprört min kropp?
Jo, ni förstår, under gårdagens plåtning använde jag kroppen på ett ovanligt sätt. Jag rörde den, bände, sträckte, krökte och putade, så som sig bör när man poserar som modell. Men min kropp vill inte, inte lika gärna som jag.

För att uppröra min kropp ytterligare gjorde jag om proceduren idag. Ja, jag hade en till plåtning. Den här gången var det en vän som ville öva pin-upfotografering och jag, som verkligen behöver öva, var .

Vi höll på i ca tre timmar, sex klädbyten, etttusensexhundra bilder. Vi hade jävligt kul men fa-an va min kropp hatar mig. Hela tiden ska den påminna mig om att "Thea, du har inte rört dig sen grundskolan, det är inte ok att nu börja väcka sovande muskler till liv. INTE OK, OK?!".

Men jag stuntar i gnället för jag har haft kul och tänker göra detta igen och igen. Och igen. Kanske igen och fler gånger där till.

Inga kommentarer: