lördag 7 november 2009

Så otroligt ospännande

Min fredag. Jobbet gick bra fram till lunch, sen segade allting ihop sig. Tuggummi i systemet. Klockan fem var jag påväg hem och en timme senare befann jag mig i mitt dollhouse. Jag började plocka, slänga skräp. Jag satte på ugnen och när den var tillräckligt varm slängde jag in mina vårrullar. Som jag sen åt.
Jag kröp ned i sängen, struntade i att sminka av mig, jag skulle ju bara samla lite energi. Men halvvägs genom Ullared släckte jag ned allt som störde och somnade. Somnade och sov. Och drömde. Som jag drömde!
Somnade, sov och drömde gjorde jag fram till åtta på morgonen. Håkan Hellström har hållit mig sällskap fram tills nu. Explodera Bateria. Underbar.

Jag var i behov av vila. Veckan har varit behaglig men förra helgens påfrestningar har ännu inte släppt. Idag blir bra. Idag kommer snart kicka igång med brunch. Ikväll blir med all säkerhet också bra. Ikväll står spelningar på schemat. Där emellan finns tid som ska fyllas ut, men jag stressar inte. Det kommer, som alltid.

Inga kommentarer: