torsdag 5 november 2009

Torsdag som sig bör

Jag hade tänkt mig en hemmakväll. Var så inställd på det. Hemmakväll blev det inte. Inte alls.
Maria ringde mig igår. Hon hade satt upp mig på listan för Katarina Janouch's nya boks releasfest. "Om du inte skulle känna för att sitta hemma..."
Hon känner mig väl den där Maria.
I sista stund beslöt jag mig för att hänga bling runt min hals och åka til PUB. Jag visste att där skulle finnas choklad och goodiebags men kvällens bästa visste jag inte skulle infinna sig. Kvällens bästa, aka fröken Holm. Vi har inte sets sen berns för en månad sen, och då hann inte många ord bytas mellan oss men nu, ikväll, hade vi varandra helt och fullt. Jag utan sällskap och hon som gräsänka.

Jag kunde inte haft en bättre torsdag. PomPom's nya butik var kalasmysig, chokladen var så god jag hade hoppats och jag fyndade en underskön strumpebandshållare.
Som grädden på moset fick vi alla ett ex av boken. "Svenska kvinnors hemliga sexuella fantasier". Kittlande.

Kvällens modiga var jag som outade mig själv som pinupa när en mingelfotograf frågade vad jag gjorde. Klapp på axeln till mig och tack till er andra för denna glittrande afton.

Inga kommentarer: