lördag 21 november 2009

Det går vägen

Min väg. Dagarna går min väg. Igår till exempel : V för Vendetta gick på tv. Jag tittar sällan på film men den här såg jag på bio. Jag, som då för tiden var fruktansvärt rädd för masker, satt först i chock och kramade min godispåse så hårt att chokladen smälte. Men när jag vant mig, lärt känna V, kunde jag njuta. Och som jag njöt! Filmen är som en blandning av tre favorithistorier från min barndom; Cyrano de Bergerac, Prins Hatt under jorden och Fantomen på Operan. Jag satt igår lika trollbunden som gången i biosalongen. Det är verkligen en fantastisk film.

Och idag, idag är en bra dag.
Frukost med min syster på Non Solo - urmysigt.

Kaffe på Public och häng på PomPom med Maria - Helt lovely.
Kik på Beyond Retro - Hittade flertalet fina saker.
Resterande tid av detta dygn ska jag spendera med att skriva en ny dikt. Jag har en idé som kan vara rolig. Jag ska även äta en av 7elevens hjärskärande goda saffranssnäckor. Senare åker jag tillbaks till PomPom där de har en pony-kväll. Kan bli intressan. . .

Inga kommentarer: