tisdag 2 juni 2009

Jag löste en inre konflikt

"Det är klart du ska till Sunkit ikväll!"
Så skrek min inre röst igår förmiddag.
Jag var så uppe i varv efter min fina helg att jag inte lät mig påverkas av de faktum att natten enbart skänkt mig två timmars sömn. Först. Vid fyra började jag gäspa. Petade i mig ett par koppar kaffe. Resultatet jag var ute efter, pigghet, uteblev. När jag vid fem satt på tåget kunde jag inte längre hålla mina ögon öppna. Jag somnade. Vaknade vid tågbytet, somnade om på nästa tåg. Vaknade stationen innan jag skulle av.
"Men nu har du ju tagit en lång powernap, då kan du ju gå till Sunkit!"
Jag gick hem, hem till mitt dollhouse där rullgardinen redan var neddragen och sängen var sådär fluffigt bäddad.
"Om du äter nånting, då blir du pigg och då kan du gå till Sunkit!"
Att laga mat var inte lika lockande som att bara sitta ned. Jag kokade te och rostade fruktbröd. Stärkte upp måltiden med lite russin och hasslnötter. Kollade text-tv.
"Du måste göra dig i ordning nu annars missar du Happy Jossè!"

Jag tog en av de rosa prydnadskuddarna som låg i soffan och satte den över min mentala rösts ansikte. Hon, den där hetsiga jäveln, sprattlade som en nyuppdragen fisk.
- Jag är för trött! Jag vill inte gå till Sunkit ikväll! Jag vill bara sitta här, dricka mitt te och kolla på tv!
Hon lugnade ned sig, slutade skrika och sprattla. Jag tog bort kudden. Hon var död. Det kändes först lite sorgligt, jag kvävde min inre röst, men sen tänkte jag bara she had it coming. Jag drog ut kroppen i trapphuset och lade den i hissen. Sen gick jag tillbaka in i mitt dollhouse, drog en filt om mig och tittade på den utlösande faktorn. Anledningen till att det gick som det gick. Ingen, och jag menar verkligen ingen, får tjata om vad jag ska göra när The Big Bang Theory går på tv.

7 kommentarer:

thomuch sa...

Jag försökte döda min inre röst en gång. Men den jävlen var för stark och det slutade med att jag låg bakbunden i duschen och grät medan min inre röst satt i vardagsrummet och tittade på 2 1/2 men... smuts...

MissDecibel sa...

Thomas: hahaha! Det var inte din inre röst, det var jag.

thomuch sa...

jag visste det... jag har fortfarande svårt att höra charlie sheens röst utan att kissa ner mig.

Sanna sa...

Lätt vi kan, och ska!! :) Jag kör fulltösmedvetslös-tentaplugg fram till fredag, så antingen ses i helgen, eller nån kväll nu i veckan. Vad passar?

Rubenn sa...

haha du är ju för skön.. och se på fan jag både läser och skriver en kommentar! :D

MissDecibel sa...

Sanna: Full tös . .
Ja men helgen skule funka. Kanske ta en lunch på lördag?

Rubenn: Ja jag är skön. Abslout. Och du är så duktig som läser.

Sanna sa...

Lunch eller liknande på lördag har jag hört är grejen. Så länge vi får in kungen på agendan så är jag nöjd...