måndag 15 juni 2009

Irl-twitter

Jag hittade ett nerklottrat papper instucket i mitt block. Det var mina anteckningar från en tunnelbanefärd mellan slussen-rådmansgatan för några veckor sen.
Jag är en sån där som sitter med hörlurarna på, jämt, men poden behöver inte alltd vara på. Jag fejkar mitt musiklyssnande ibland. Varför? Jo, för att jag ska kunna lyssna på mina medresinärer utan deras vetskap. Fiffigt va?
Nå väl, klottret var deras samtal. Det var inte alls samanhängande, jag hade skrivit ned det jag hann. De pratade i mun på varann. Jag kunde inte för mitt liv förstå hur de kunde svänga så i "samtalet" utan att tappa varandra. Tills jag förstod; de pratade inte med varandra. De pratade. Punkt. Som twitter, fast i tal. I hopp om att någon skulle höra, annars ingen fara, bara att skicka ut ett nytt meddelande.

Gruppen jag lyssnade på bestod av åtta slynglar som inte någon av dem var många dagar äldre än arton.

- Haaalva inne, haaaaalva inne! *sjungandes*
- Ge mig en öl! så ska du se jag vaknar till *sjungandes*
- ...så åker vi in och köper finskor till mig...
- Kom vi tvåa? Vilka vann?
- Det är en brat som pratar i högtalarna.
- Jag röstade på nått knarkarband..
- Jag röstade på Kenny and the Knutters, de ligger i 90 och samlar damm.
~här uppstod kontakt~
- Vart är Michell ikväll?
- I Småland!
- Med Mackan?
~kontakt~
- Aldrig i livet att jag går dit...
- Nu tutar det upptaget. Vilken jävla skitmobil jag köpt . . .
- Ska vi köpa 3.5or och pimpla vid bromma plan?
- Ska vi gå till Nivå 22?

4 kommentarer:

therece sa...

hmm...jag vill ha en vaniljbulle...det är jobbigt att sitta på sleven och internetta utan att äta någonting, eftersom det luktar bulle...

therece sa...

påtal om bulle, har jag berättat för dig om när daniel harnesk sa helt ostört att jag har en bullfitta? Som om det var världens mest naturliga och inte alls elaka grej att säga...

therece sa...

jag funderar på att ta bort ovanstående kommentar..

MissDecibel sa...

Therece: Haha, ja du berättade det.. Det var märkligt sagt..