fredag 5 juni 2009

Förbjudna fantasier

Jag kör fortfarande inga kolhydrater efter 14:00. Det är en bra grej men det ger mig märkliga drömmar. Eller; dagdrömmar. Fantasier. Fantasier om pulvermos.

Pulvermos har blivit symbolen för det dekadenta. För den förbjudna njutningen.
Pulvermos är de där löjligt dyra skorna, en spontanresa till New York, exet du inte släppte.
Omöjligt. Pulvermos är out of reach. Just nu.
Just nu är pulvermos så avlägset det kan bli. Men imorgon, imorgon är det lördag och då är jag fri att äta vad jag vill - när jag vill. Imorgon ska jag äta pulvermos fem över två. Även om det är det sista jag vill ha så ska jag äta det. För att jag kan.

pudra framstjärten med pulvermos

2 kommentarer:

Jovan sa...

Kartoffetmos Mmm så smarrigt!!

MissDecibel sa...

Jovan: Får det lov att vara några rossiner till ditt kartoffelmos?