tisdag 9 juni 2009

Sökarna

En av händelserna som gjorde helgen utomordentligt fab var lördagskvällen. Lördagskvällen spenderades på något så ovanligt som en filmkväll. Jag och Johan tittade på två stockholmsfilmer. Sånna filmer direkt från verkligheten. Den ena var Stockholm Boogie och den andra var Sökarna.
Sökarna hade jag aldrig sett. Den gjordes i början av nittiotalet, en tid jag var för liten för att uppleva. Jag är egentligen inte påväg någonstans nu, inte annat än till att jag älskade filmen. Jag blev också irriterad på mig själv för att jag inte sett den förän nu. Sen slog mig tanken 'kanske finns det fler som inte sett den. . .'. Så jag kollade tuben. Där låg den, upphackad i tior. Och nu ligger den här hos mig. Ni måste se den. Enjoy!





















~Yes yes, såhär var det på nittiotalet. Precis såhär.~

4 kommentarer:

Anonym sa...

är sökarna direkt från verkligheten? blir lite skraj för din verklighetsbild då i så fall. Dags för lobotomi kanske?

MissDecibel sa...

Anonym: Inte är Sökarna direkt från verkligheten. En lobotomin klarar jag mig utan, men en lektion i sarkasm i skrift är kanske någonting du skulle ha nytta av.

Jovan sa...

Sökarna är ju exakt som det var på nittiotalet! Studierektorn sitter och onanerar på sitt rum alla svär och slås det var ett hårt liv man levde och vart fostrad till att leva! HA E LUUUNG!! JA SA HAN EE LUUUGN!
Jävla färsknig!

MissDecibel sa...

Jovan: Ja, du borde veta. Du var ju där.
Sitta och väsnas i tunnelbanan, dricka öl i skolan, flippa om nån RÖR DINA BÖCKER... Fin tid. ^_^