tisdag 30 juni 2009

Klaffade perfekt

Jag mötte söndagen med rödsprängda ögon. Therese kunde sova och fick så göra. Jag gick en sväng till 7eleven och satte mig sen på torget för att skriva lite poesi. Jag skrev två dikter, en bra och en på rim.
När Tessan sen behagade vakna åt vi frukost på Blå Lotus. Där kom vi fram till hur dålig hon är med kläder. Det är inte hennes fel, men hon tycker inte om att shoppa. Men det gör jag.
Så med manisk blick letade jag upp kläder till henne, kläder hon själv aldrig skulle komma på tanken att pröva. Än minder köpa. Hon köpte sex tröjor på 30 minuter. Sen gick vi hem för att göra en lista på vad hon behöver.

Hela dagen klaffade perfekt i tid för när vi var klara med listan var det dags att åka till mama. Ni vet, bleka, tvätta, äta. Tessan följde med mig hem på kvällen. Vi tittade lite på (Sökarna) och somnade i varandras famn.

Nej, inte direkt. Vi är inte så inne på fysisk kontakt. Men hon hade i alla fall vänligheten att inte snarka allt för ljudligt och inte ta upp hela sängen.

DÄR har ni min helg.
Vill ni läsa om den ur ett annat perspektiv så rekomenderar jag att ni går in på Tessans blogg.

2 kommentarer:

therece sa...

efter att du länkade till min blogg har den hängt dig totalt. blogg.se har ringt och beklagat sig, men dom jobbar på problemet. Tack!

MissDecibel sa...

What?