söndag 13 december 2009

Du är som du äter

Middagen var trevlig, jag ska inte tråka ut er med att berätta om vad som förtärdes och alla dess smaker men en situation uppstod. En situation jag vill delge er.

När varmrätten var uppäten tittade vi på desertmenyn. Gino fanns, en av mina favoriter. Åh, sa jag, Gino är en av mina favoriter. Det vore gott. Men när de andra tittat klart bestämde de sig för att inget ta. Jag sa då Nej men då ska jag inte heller ha något. En livlig diskution uppstod. Men Thea, det är k l a r t du ska ta! hetsade de. Vill du ha, så taaa!
Det blev ett helvetes jävla tjat helt enkelt. Jag ville ju inte ha. Inte när ingen annan skulle ha.

Jag undrar: Är jag fånig eller har jag rätt? Jag älskar att äta, det gör jag verkligen, och efter en rejäl köttbit med sås finns det inget bättre än något sött. Men inte ensam, inte själv. Visst skulle smakerna varit de samma men eftersmaken hade blivit sträv.

Du är som du äter. Jag vill inte vara ensam.

Inga kommentarer: