onsdag 23 december 2009

Jojo-strip och karaokekonst

Som jag skrev började min ledighet igår. Det firade jag med spontanutgång. Först Mosebacke med Adam där några från The Other Flesh spelade lite musik. Sen spelade några från Dorlene Love musik. Åh, de inledde på en gypsypunkcover på den underbara I'v Got A Safetypin Stuck In My Heart. Åh, alla dessa minnen.


Sensensen upträdde duon 2Funny. Rasmus, en vän från förr, gjorde ett grymt strip/jojo-nummer och John-Henry trollade oss galna. Han fylletrollade för mig för ett par år sen, himmel, det var helt absurt!

Ja, när showen var slut mötte vi upp Tessan och åkte vi till ankaret. Ankaret, underbara Ankaret, förlåt att jag försakat dig!
Det var tisdag en dag som igår, tisdag betyder rockkaraoke på Ankaret. Jag har inte sjungit sen i somras då scenskräcken satte sina klor i mig men igår kunde jag inte stå emot. Piece Of My Heart, jag gör den ju bra, jag kan den och igår kan ha varit mitt bästa. Och dom där nere var med mig från början till slut.
Kvällen var fortsatt bra och jag ö v e r ö s t e s av komplimanger. Jag menar inte att skryta, jag är bara så glad för alla snälla ord, alla vänliga själar som förgylde min kväll.

Nu; storstadsliv i ledighet.

Inga kommentarer: