måndag 21 december 2009

Vart ska jag ta vägen?

Som jag skrev för ett tag sen har jag tröttnat på mina rutiner. Alltså, jag är otroligt tacksam att jag har ett jobb att gå till på morgonen och en lägenhet att komma hem till på kvällen men jag har gjort samma sak i två år. En sak jag förvisso gillar men det är det här med pendlandet. Två timmar om dagen åker jag tåg, det börjar tära på mig.

Jag är nöjd med hur jag har det men jag men jag är också rädd för att fastna. Jag är bekväm av mig, bekväm och lite rädd. Rädd för att testa något nytt, rädd för att utsätta mig för okända situationer men jag har kommit till en punkt i livet då jag känner att det är dags att ta steget till en annan verklighet.

Tanken på att flytta slår mig flera gånger om dan. Flytta till en ny stad och börja plugga. Göteborg kanske. En vän sa en gång att jag skulle må bra av Göteborg. Kanske hade hon rätt. Kanske.
Nån som har koll på skrivarutbildningar i gbg?

Hur ska de bli med din framtid då
hur ska de bli om några år
ska du sjunka in i en fåtölj
vad ska hända med dig
vad ska du bli

Gå upp-gå till jobbet-jobba-jobba-äta lunch
samma sak händer imorgon
jobba-åka trick-hem å sätta sig å glo
det är inget liv
det är slaveri

Fortsätt fortsätt å va rebell
fortsätt fortsätt å va dig själv
fortsätt fortsätt å va rebell
~ Vad ska du bli? - Ebba Grön ~

Inga kommentarer: