fredag 4 december 2009

Herr Henzels heta eld

Igår. Såg ni flammorna som slog mot himlen? Kände ni eldens värme? Jag vet vad ni tänkte, för jag tänkte det med; "En majbrasa i December, kan det stämma?". Man kunde tro, det kunde man men så var inte fallet. Det var herr Henzel som brann så vackert på brunnens scen.

Den ganska packade torsdagspubliken skålade och sårlade. "Aldrig kommer de låta sig dirigeras av kvällens komiker" var min tanke. Men fel hade jag. När Dominik gick på scenen fokuserades öronen, blickarna riktades och lyssnadet var totalt. Vi som var där fick njuta av nytt material och gamla favoriter i ett rasande tempo. En av mina favoritkaraktärer väcktes till liv, min lycka var gjord. Men även kostymernabeklädda män som drack på företagets nota lät sig svepas iväg i fantastiska fantasier och trollbindande tankebanor. Magi där och då. En vacker eld du aldrig ville skulle slockna. Det gjorde den inte heller för när Dominik gick av scenen var våra kroppar och själar fyllda av lågornas energi. Vi pratade i rökrutan, i toalettkön utbyttes våra beundrande kommentarer om denna man.

En packad företagspublik som var med på noterna. Jag längtar så till nästa stora brand.

long time ago at blue moon bar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja,herregud Thea. Så sant du skriver. Det var domptörernas domptör som levererade sina konster igårkväll. Må all lycka gå hans väg. Kram/Mamma