fredag 3 april 2009

Här kommer lyckan..

~ Eller VÅREN som det heter i folkmun.

Igår var en trevlig dag. En glad dag. Jag slogs av gladbängen. Först och främst var det minnet av poesiläsningen som sparkade mig en bit upp över gråzonen. Sen var det en bra dag på jobbet, den gick fort och jag kände mig produktiv. Men sen s e n när jag åkt färdigt med tåg för dagen och gick över medborgarplatsen... Alla människor.. Solen.. Avsaknaden av jackor och den markanta ökningen av solglasögon.. Det var varmt igår! Jag har blivit en sån, en sån som ni; Börjar det snöa nu kommer jag bli uppriktigt ledsen.
Jag stod och nyckternåddade tills Anna och Pehr kom och vi kunde gå till UnderBaraBar. Det var SpokenWord. Väldigt många bra poeter, vi åt god mat och pratade om åren som gått.
Kvällen var fab. Alltså, påriktigtfab. Fab på det sättet att jag brister ut i ett fånigt men lyckligt leende och mina ögon tåras lätt.
Lycka. Här kommer den. Här kommer lycka, för hundar som oss.

Inga kommentarer: