söndag 5 april 2009

Stad i ljus

Igår såg jag Stockholm i ett nytt ljus.
Rättelse, jag såg Stockholm i ljus.

Igår var det inte bara jag, nej, hela stan hade slagits av gladbängen. Hur jag spenderade min dag? Jo jag började den med en lunch med Mattias och Anna på ett indiskt ställe på tavastgatan. Mycket trevligt och nu är jag hooked på papadams och röda röror.
Sen tog vi oss till tanto, live väl tidigt på året kanske. Leran hade inte stelnat och gräset hade varken blivit görnt eller fylligt. Men med hjälp av påsar och vår vän bänken spenderade vi fyra soliga timmar där. Erik, Leon, Carro och fler därtill anslöt sig till vår tappra skara. Men det blev kallt så vi gick hem till malmen. Trötta, rödlätta och nedkylda.
Jag mötte senare upp Adam på Odanplan och vi gick till Musslan för att ~gissa~; Ja, äta.
Sniglar till förrätt och ankbröst till varmrätt. Ankbröst hade jag aldrig ätit, Zappa så gott det var! Det såg varken ut eller smakade som fågel, märkligt. Men fab. Jag gjorde en tidig kväll och var hemma vid elva. Sen var jag i sömnens våld. I tio timmar. Det har jag gjort mig förtjänt av.

Nu förstår jag att många av er stockholmare är upprörda, Varför är det molningt? Det är kallt.. Blött på marken, why?? Tänk inte så. Var glada att det bara är vatten. Det är inte snö, utan regn. Regn är ett sommartecken. Regn är ju lika mycket sommar som en mjukglass med strössel för 28 kr.

Inga kommentarer: