tisdag 7 april 2009

Badar i självdistans

Mattias ~som inte känner mig så väl~ delgav sin vän sin uppfattning av mig
"Theas intressen är Schindler's List, mickropopcorn, mörka rum och mej,mej,mej,mej,MEJ".
Jag blir så trött. Inte för att han har filurat fram en helt egen bild av mig. Det är inte det. Han får absolut fantisera ihop att jag är något egenkär, a b s o l u t. Men måste han säga det så jag hör?
Så här är det, så här ligger landet, håll i er i livmodern för nu ska ni få en nyhet lika skakande som en kraftig skrapning;
Jag kan inte försvara mig irl.

Nu var det här med Mattias bara ett exempel. Ett ganska dåligt sådant, det sas på skämt och är det nått jag kan ta så är det banne mig skämt.
Men gällande irl-kritik så är ovannämnda påstående sant. Ni som har så mycket att säga: Skriv det här! Här kan jag ta bladet från mun och ge svar på tal. Irl går jag bara in i mitt leende normaltillstånd då jag stänger ute allt som kan tänkas vara svårt att svara på.

"Nicka och le, säg sedan något om din blogg eller twitter" det är så mitt avledelserecept ser ut. Säger jag Fab tillräckligt många gånger så tappar jag också påstridiga personer.

~btw, min självdistans är helt fab~

1 kommentar:

lotta! sa...

Fabulösa H&M divided. Finns nog kvar i butik än idag tror jag!