söndag 12 april 2009

Paradisisk tillstånd

Ok, bara ett snabbt inlägg. Jag är sjukt upptagen. Med vad? Jo, att städa Anna och Daniels lägenhet. Eller.. Jag har mest vikt tvätten. Jag älskar att vika kläder. Jag fick ta hand om fem tvättar ~paradiset~.
Annars? Jo helgen är kalas*. Igår hann jag med mycket; promenat till city, fika på sturekatten med Sanna, cola på mosebacke, häng i vasaparken med Mattias och Johan. Sen förstår ni, små foster, gick jag hem och sov. Vid sju. Jag drömde hemsk, men det var ändå fantastiskt. Jag drömde om brorsan. Jag fick höra honom skratta ~paradisiskt~. Sen vaknade jag vid halv tolv och mötte då upp Anna, Mattias och Johan på Malmen. Fylla för dem, glädjerus för mig.

Idag ringde jag Anna. Vi bestämde oss för att ta en fika i förorten vilket sen ledde till städning av lägenheten. Jag har det tipptopp* och solen skiner. Ute. Som sig bör.

Ikväll blir det antingen Harry B för att se Daniels band, eller mosebacke för att se First We Take Berlin. Jag har inte bestämt mig än. Men det gör det samma.
För han är ju min soldat.
Någonstans i Sverige.

Vad ska ni ~blodiga geleklumpar~ göra denna underbara dag, som än mer underbart följs av ytterligare en ledig dag?

*Jag måste sluta säga fab. Det har blivit ett litet monster som jag inte kan kontrollera. Men vafan säger man istället? Kalas och tipptopp.. Det är ju värdelösa uttryck. Fräch är idioti, soft känns sjukt osoft och Nice... Vem gillar Nice?

Inga kommentarer: