tisdag 17 mars 2009

Väderlekar

Ja alla går ju tiden i förväg så jag ska följa detta:
Känner ni att hösten är här? Som vi har väntat! Äntligen!

Nej men påriktigt, sluta tjata om att det är vår. Det är inte vår, och det vet ni. Det är fortfarande viter, svensk sådan. Och jag vill inte höra ett klagande ord när det börjar snöa igen.

Jag kan ge er ett tips, ni som lever i Sverige med allt det innebär, ni som inte vill acceptera landets väder; Gör väderlekar!
Det är något jag har hittat på för att få omvärlden att kännas trevligare då vädret inte är det man kanske önskar.

Det jag gör är att leka att jag är någon annan stans beroende på vilket väder det är.
Till exempel när det regnar och är mörkt; då är jag i Paris.
Då det snöar och jag halkar i varje steg; då är jag i 30-talets New York.

Testa själva. Det funkar.

Inga kommentarer: