onsdag 11 mars 2009

TantDecibel

2009-03-08



Jag har blivit en liten tant. I mitt huvud flyter fraser som håhå jaja och det kanske är dags att tänka på refrängen runt. Ord som FAB och Lovely har bytts ut mot Ack och Trevligt!.
På cafeer letar jag efter småkakor och igår när jag ~för mig själv~ gnälde över mina fina men lite trånga skor läxade jag genast upp mig själv med vill man vara fin, får man lida pin.
När klockan passerar 22.00 börjar jag gäspa och tänka på att det faktiskt är en dag imorgon också.

Jag undrar: När hände detta? Tantiga drag har jag alltid haft, men nu har det blivit mer en livsstil än ett charmigt attribut. Det har gått överstyr. Det är inte ok.

Håhå jaja, det ska bli ändring på det här. Sanna mina ord! Men inte idag, det är ju en dag imorgon också..

Inga kommentarer: