lördag 5 september 2009

En strandsatt sailorgirl

På något sätt eller vis, vilket vet jag inte, har det blivit så att jag förtjusats av Sailor-stilen. Länge har jag tyckt att de i marinblått och ankaren har varit vackraste av de vackra pinupflickorna. Jag vet inte vart detta kommer ifrån. Jag har ingen speciell rellation till sjölivet, utom då min sjösjuka. Kanske påverkades jag i denna riktning när jag i lite för många år tittade på SailorMoon? Och var det kanske därför mitt hjärta slog lite hårdare än andras när Håkan Hellström uppenbarade sig i sjömanskostym?
Hur som, jag är vuxen nu. En vuxen kvinna med inkomst. Jag kan bli min egen SailorGirl. Ibland kommer det på modet, men för det mesta gäller det att finkamma olika butiker. Sailorstilen är väldigt lätt ~marinblått, rött och vitt ger känslan direkt~ men ibland kan det vara kul med de mer tydliga sakerna.

Här är lite av de tydliga sailorsakerna jag har i min ägo.



2 kommentarer:

Anonym sa...

...och så har du ju passat på att snärja dig en sjöman (jag vet, inte på riktigt, men nästan...)!

MissDecibel sa...

Ja det är så passande!!