måndag 10 augusti 2009

Fortfarande fab

Jag är fortfarande utan dator därav den dåliga uppdateringen. Imorgon är jag tillbaka på jobbet, då kommer bilderna. Så.
Låt mig berätta om de gångna dagarna.

Lördagen var lugn. Stros på stan sen hemmakväll. Vi har haft det överdrivet fab så en vila var helt rätt. Hemma kokade Johan rödbetor och jag bakade kakor.

Söndagen var något mer händelserik. Den började med en brunch på Zink. Vårat lag vann musikquizet. Vi var sju pers varav som två kunde några svar. 18 för att vara exakt. Hade jag inte varit nykterist hade jag blivit full där och då. Garanterat. Järnen haglade, bubbel dracks och ölglasen stod aldrig tomma. Men jag festade till det med två cappucinos.
Efter Zink gick vi till stället vid djurgårdsbron och åt pasta. Fab.
Jag och Johan åkte hem, bytte om, gick till Malmen. Vi stannade inte länge, jag var trött. Trött tills Tessan och Z kom förbi. Tessan har en förmåga att kicka igång mig. Vi följde med dem till båten på kungsholmen som jag inte minns namnet på och hade en trevlig stund.

Måndagen är knappt påbörjad men jag är redo att gå och lägga mig. Natten var orolig och jag vaknade tidigare än beräknat men inte tillräckligt tidigt för att kunna somna om så kakdegen som låg i frysen har nu gjorts till kakor och kläder har börjat sorterats. Vi har även hunnit med en frukost på Zink med våra vinnande vänner från igår. Det var vårt pris.
Nu ska jag snart så snart gå hem. Johan har köpt säsång 1 av Gossip Girl, 12 timmars fab, så vi har att göra.

Puss på er foster små.

Inga kommentarer: