tisdag 21 juli 2009

Vem kan man lita på...

...dånade i mitt huvud när jag klev av tåget för bytet imorse. Oroa er inte, jag glider inte mot galenskap. Den spelades i min iPod, sprängde i mina hörlurar och tog därför över min hjärna.
Som sagt, klev av tåget för byte men där fanns inget tåg att byta till.
Jag gick till informationen. Blev upplyst om att mitt tåg gick 54, inte 24. 30 minuters väntan.
- Du kan få en tågtabell.
Tack, verkligen, du förstår inte hur mycket det värmer. En tågtabell, jisses. Ett tåg var det jag ville ha men en folder där jag kan l ä s a om när tåget går är ju inte fy skam.
Jag satt med min tabell. Med tågfacit i hand så kunde jag läsa om de nya sommartiderna, men hur skulle jag veta det innan? Hur skulle jag kunna gissat mig till det när när inte bara X och Y var okända, utan hela ekvationen?
Verkligen SL, vem kan man lita på?

Inga kommentarer: