torsdag 23 juli 2009

...jag blev bara trött

Jag är trött, både i huvudet och i kroppen. Huvudets trötthet går inte att finna en orsak till men kroppens, k r o p p e n s trötthet den vet jag allt vad den beror på; ansträngning.
Jag har för första gången på länge fått arbeta fysiskt. I detta fall intebär det att jag har skrubbat fönsterkarmar på ett uterum. Förutom den givna träningsvärken i armarna har jag också upptäckt bröstmuskler jag inte hade innan. Även benen har fått sig en släng av motion då jag tassat upp och ned för stegen. Good times.

Vad huvudet anbelangar skulle jag behöva lite hjälp. Jag är trött mest hela tiden och kaffe hjälper mig inte upp en endaste nivå. Jag skulle vilja ha något pigghetsmedel, inte energidrycker bara. Det slutade jag med för några månader sen.
Jag har en flaska Chi San hemma men det smakade så fruktansvärt illa.
Så; har något ett tips på pigghetsmedel eller knep* så tar jag tacksamt emot dem.

*Säg bara inte, eller, våga inte ens andas, att jag ska sluta röka. Det har ni ingenting för.

Inga kommentarer: