torsdag 2 juli 2009

För att stilla er nyfikenhet

Förlåt, jag blev så uppe i mig själv att jag glömde bort era miljoner frågor. Nu är jag på jorden igen. - Klart ni ska få veta vilka böcker det är jag har lånat!

Den röda boken är Noveller av Proust.

- Vart vi ska äta idag? East.

- Vart hade jag tänkt jobba på min solbränna? Skåne.

- Vilket det magiska midjemåttet är? Ah, det är privat, men med lite fantasi kan ni nog lista ut det.

Låt mig berätta om skåne. Alltså, hur det kom sig att jag ska dit. Min papa har framfört flera önskemål ~man kan kalla det att tjata~ gällande att han vill ha dit mig i sommar. Han har ett hus där som jag besökte förra sommaren, det var trevligt. Men nu är jag med pojkvän och vill spendera så mycket tid med honom som möjligt. När jag träffade min syster föreslog hon samåkning ner, om jag var sugen. Och det blev jag. Johan informerades om mina planer; bila ner till skåne, bo hos papa i några dagar, och sen flyga hem. Han nappade. Så nästa helg far vi ner. Lugn, ro, förhoppningsvis sol, kanske ett bad, bokläsning, god mat. Här kommer det:

Fan va fab det känns!

1 kommentar:

therece sa...

faaan va mysigt, jag hänger med! ;)