måndag 27 juli 2009

Lördag

Lördagen började med frukost hos mama. Inte bara frukost, vi tvättade mina kläder också. Jag vet, jag vet, jag borde ta hand om min egen jävla tvätt men jag och källare går inte ihop så jag har ännu inte varit nere i min tvättstuga. Och vad är det för fel med att vilja umgås lite med sin mor medan man utför ett praktiskt arbete? Just det.. Jag hittade även en skiva från min barndom; Mikael Samuelson Sjunger Musikaler. Underbar. Köp.

Sen strosade vi på stan. Tittade på kläder som expediterna inte var medvetna om att jag inte skulle köpa. Jag känner mig som en lögnare när jag har mina titt-rundor.. Men trevligt var det.
Sen gick vi var och en hem till sitt. Piffade oss för att senare mötas upp på East. Där bjöd hon mig på namnsdagsmiddag. Ja, jag har haft två namnsdagar den här veckan, tack för att ni inte uppmärksammat det ALLS.



Efter middagen åkte vi till Gröna Lundsteatern och kvällens Sthlm Live. Det var en s k r a t t f e s t av råge. Tre av mina favoritkomiker körde; Jonatan Unge, Dominik Henzel och Aron Flam. Och Dominik skojade med mor min, det gillade hon. Och jag med.

Och sen, sen förstår ni, mötte jag upp Therece på tunnelbanan.
- Ok, men du är vid Slussen om 2 minuter, eller hur?
- Ja, hur fan visste du det?
- Jag står på perången. Jag hoppar på i din vagn.
- NEJ! Jag hoppar av.
- Men, vi ska ju till medis..
- Ja, då hoppar man av vid slussen.
- Eller så hoppar vi av vid Medborgarplatsen..
- Finns det en station som heter så?
- Ja..
- På gröna linjen?
- JA!
- Jaja, hoppa på då.
Vi mötte upp Daniel och Daniel och sen fler. Jag fick ett samtal från Skåne och fick två sånger sjungna för mig av fantastiska Bröderna Fröidh med Mick (<-- länk). Inte mycket slår ett sånt samtal, och då var jag redan på bra humör innan. Kvällen fortsatte att vara bra, jag och Tessan drog citat från (Sökarna) så fort vi fick chansen.
Daniel- Ja men ni vet ju att nazister hälsar........
Jag- ALLTID MED VÄNSTER HAND! FATTAR DU DET GRABBEN?!
På nått helvetesjävla vänster hamnade vi på Victoria. HUR det hände förstod varken jag eller Tessan. Vi avskyr båda det stället, men tillsammans var vi starka och fortsatte leverera.

Inga kommentarer: