tisdag 21 juli 2009

Harry Potter

Jag stampar ut glöden innan jag går ner i underjorden. I tunnlarna färdas jag snabbt som på en åskvigg. Ser mig omkring. De, mugglarna omkring mig, är ovetande om vad som händer. Jag tar mig upp från tunnlarna. Skyndar mig hem, det är inte säkert att vara ute. En skugga smyger sig upp vid min sida. Jag snabbar på stegen, det är inte säkert. Skuggan växer och svartnar. Vänder mig om. Det var bara min granne, ingen att vara rädd för. Eller? Vad vet jag i dessa dagar? Jag stänger dörren och låser med en skyddsformel. Hemma i trygghet.

Igår såg jag Harry Potter med min syster. Vi har sett alla filmerna på bio tillsammans. Den var mysig, men jag saknade känslan av besatthet. Det maniska man upplevde i boken fanns inte där, men den var bra ändå - det är ju Harry Potter. Men Malfoy, hans hemska sits, den hade de fångat perfekt.

Jag rekomenderar er att se filmen men jag rekomenderar er än mer att läsa böckerna. ALLA.

1 kommentar:

saralovisa sa...

Oh tack, vad kul att du tycker om den! :)
Det är jag som har gjort den :)

Jag är superspänd inför Harry Potter!
För boken var så bra!
Är rädd att inte filmen håller måttet . Men de ska bli kul iaf! :)