Visar inlägg med etikett posering. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett posering. Visa alla inlägg

måndag 25 januari 2010

Redo för lek

Nä hörrni, nu är det väl dags att det händer något? Alltså jag är mycket nöjd med min livssituation, så in i helvete nöjd faktiskt, men jag vill göra något spexigt. För ett tag sen var jag sugen på en babydoll-fotograferingen, vilket jag fortfarande är. Jag har det där suget efter att gå in i en roll, att få anstränga mig hårt som satan för att förmedla rätt känsla. ÅH va jag längtar efter nått sådant, jag är ju all about känslor.
Jag tror att det händer något snart, jag har det på känn.

- Det är klart att det var det jävligaste men det kan ju bli bra, lugn..!

tisdag 19 januari 2010

Doll Parts

Jag skulle vilja fota snart igen.
En tvättäkta babydoll-fotografering skulle vara perfekt.

I am doll eyes,
doll mouth, doll legs
I am doll arms
I want to be the girl with the most cake
~Doll Parts - Hole~

måndag 14 december 2009

Produktivt leverne

Jag insåg nyss hur otroligt produktiv jag varit denna gångna månad. Jaså, det har du? Berätta!
Ja, jag har alltså:

Haft två pinupfotograferingar



Spelat in en musikvideo



Skrivit en diktbok
Nybliven singel, fan va skönt!
Att leva ihop med nån är verkligen inte lönt.
Kompromissa är fan det enda man gör
något som min livsrytm stör.

Nej, fri som vinden ska jag vara
alla krav kan flyga och fara.
Tänker inte rätta mig, inte efter någon

Jag ser fram emot att vakna själv varje morgon.

Sjungit in en låt

I’ll scream your name in lust and hate
I’ll give it to you when the night turns late
So hurt me baby, give me my pain
I want to be your only Sweet Flame

Jag gillar det här livet. Jag gillar när det händer saker. Jag trivs då. Jag har även fladdrat runt på standup och poesi, träffat vänner, vilat och varit lycklig. Det är nice.

torsdag 3 december 2009

Skattkammaren

Jag vet att jag inte bloggar tillräckligt nu. Jag jobbar. Jag gör research. Går igenom en gammal internetdagbok och en inte lika gammal bilddagbok. Jag försöker minnas. Jag försöker sätta mig in i hur det var. I hur det var att vara ung.

Filip, som jag filmade med för ett tag sen, har ett projekt. Det lät så kul att jag ville ha mitt eget projekt. Så jag gjorde't. Eller, gjorde't och gjorde't, det är bara påbörjat. Jag skriver när och så gott jag kan.
Och orkar.
Och minns.
Mina minnen spelar roll här. Här spelar de rollen som guldgruva, skattkammaren.
Med musik minns jag mer. Måste rota fram min musik. Det var allt för nu.

Minns ni?

måndag 23 november 2009

pin-me-up


Så vad säger ni, mina foster,
kan det bli något av mig?

söndag 15 november 2009

Fler pin-upbilder



Lördagen i bilder


Sminkad och klar för att åka till Förorten
Peppade med Ebba Grön - Vad ska det bli av dig?

~Så fortsätt och fortsätt att va rebell
Fortsätt och fortsätt att va dig själv~


Hemma hos Filip, ombytt och med puffat hår.
Vi filmade i regn och kyla. Jag gnällde. Filip peppade.


Jag i uppseende och förargelseväckande outfit.
Filmade i Alby, det är en del av förorten.

Jag fullkomligen kastade på mig kläderna när vi var klara.
Kände mig inte helt säker . . .
Vi var kalla och trötta men hade haft det jävligt kul och
föhoppningsvis klipps detta ihop till något fantastiskt.


Myskväll hos syrran med pizza och godis. Lovely och perfekt.


Låten vi filmade video för heter X.

Klicka på bilden så kommer ni till The Events hemsida.

lördag 14 november 2009

Projektet

Ok, nu så, nu ska vi prata om det. Projektet som jag försökt skapa nån sorts mystik kring. - Utan att lyckas, jag vet. MEN nu ska vi prata om det. Avslöjandet kommer. Ojoj, håll i hatten. Nu kör vi.

Idag tog jag tåget till Förorten. Där mötte jag Filip. Han är med i The Events. Anledning till att vi hookade där ute var för att vi skulle filma. Filma för deras nya musikvideo där jag har givits en roll som alternativ tjej. Varför förorten? frågar ni. Lugn, jag ska berätta, lugn. Kontrasten.

Men vad vet du om att vara alternativ? fortsätter ni. En hel del, foster små. Förr i tiden sminkade och klädde jag mig ganska så anorlunda från vad jag gör i nutid. Tyllkjolar, nattlinnen, trasiga jeans, tiara, tuperat hår, svart kajal och ögonskugga, leopard, läppstift utanför läpparnas konturer, tranceformers... Typ så såg jag ut och kläderna har jag fortfarande kvar. Idag fick jag använda dem igen.

Vi började med att knalla runt i ett område, letade efter riktigt tråkiga platser. Vi fann dem och där fick jag stå och posera iförd balettkjol, t-shirt, trasiga stayups och tranceformers. Jag vet inte om ni varit ute idag, antagligen inte med tanke på vädret. Smart drag av er för jag kan lova att det var kallt. Kallt så IN i helvete! Och det regnade också, regnade sådär fint men mycket. Isande. Men det gick, tror jag. Filip sa det.

Vi åkte runt i Förorten, filmade på flera tråkiga platser. Sen åkte vi tillbaks till Nice's place och värmde oss med te. Sen var det på ett igen. Då åkte vi till Alby. Jag gjorde ett klädbyte i bilen. Kjolen och tröjan byttes till ett nattlinne med tyll, platåskorna byttes till pumps. I tunnelbanan stirrade folk, vissa såg till och med förbannade ut för mina kläder. Tills de såg Filip och hans kamera, då var det helt plötsligt väldigt spännande..
Det var det sista vi filmade. Jag har haft sjukt roligt och ser fram emot slutresultatet. Tills dess kommer jag peta in några bilder här.

tisdag 10 november 2009

Bilder från plåtning

Så här kan jag också se ut



Lite trevliga bilder.
ÅH va jag vil posera igen.
POSERA MERA!
Det här är bilderna från söndagsplåtningen med Emelie.
Här kan ni kika på annat hon fångat på bild.