måndag 8 februari 2010

Måndagsångest

"Det skedde i misshugg, som ni nog förstår,
men det har han ångrat i sjuhundra år. "

Jag är sådär måndagstom idag. Helgen var trött, det var mitt fel. Mestadels. Idag är en dag då helgens alla val ska deklareras. Varförvarför gjordes vad? Det bästa är när man inser att man skött sig exemplariskt, gjort perfekta val och inte kunde haft det bättre.
Det värsta är när man har gjort något man ångrar, något som aldrig kan göras ogjort. Som nu. Kan aldrig göras ogjort, men det går att älta. Oh, jag är expert på att älta! Är det något jag kan så är det det.
Om och om igen tänka igenom en situation och ställa frågor jag inte kommer få svar på, fundera i tänk om-banor och ångra. Ångraångraångra och förbanna.
Jag måste lära mig att släppa saker, acceptera att det är som det är. Måste lära mig. Och jag måste lära mig att göra smartare val. Nån som har tips på hur man stoppar impulser?

- Vad jag ångrar?
Att jag kan ha startat nått jag inte kan stå för.

Inga kommentarer: