fredag 12 februari 2010

Om du vill ha mig

Samma som igår. Samma sak varje dag. Jag mår inge vidare på morgonen. Jag är trött trots tidig sänggång, kan inte få till håret, har inte den träningsvärk jag borde ha (för jag tog verkligen ut mig igår!), har inte tvättat så kläderna har börjat sina och jag har ännu inte stakat ut min framtid. Det är de tankarna som går igenom mitt huvud direkt när jag vaknar. Sen läggs det till tankar i samma stil under kommande timmar. Men som varje dag så vänder det, vid elva svänger det uppåt.

Men det är många timmar kvar till elva så tills dess;
Och alla bara pratar "är det sant"
Och "jag har hört om dig"
Jag kommer aldrig tillbaka hit igen
Neonskyltar på gatorna
Sänder ljus till mig och skatorna
Alla dansar och jag tänker
Är du också själv, var är du ikväll?
[...]
Det var så mörkt
Den kvällen jag gick hem
Jag hade hoppats på något
Hoppats på något
Hoppats på något
Om du vill ha mig
- nu kan du få mig så lätt
~Nu kan du få mig så lätt - Håkan Hellström~