söndag 7 februari 2010

Fnurror

Jag har funderat mig förvirrad, jag gör gärna det. Eller gärna, jag bara gör, det går på auto, ni vet hur det är. Kanske.
Funderat och fantiserat över hur jag ska göra med vad. Känner ni igen det? Ja det gör ni. Kanske.

Just nu fylls mitt huvud av så många trådar, det är lite trassel, en fnurra på tråden, flera fnurror på alla trådar. Ingen stor grej, bara en stilla undran om vad det ska bli av mig, vad jag ska äta för middag på torsdag, när och om jag ska köpa den där klänningen eller ska jag kanske köpa den där andra, den från h&m som den söta flickan hade på sig i fredags. Och ska jag höra av mig eller är det bättre att ta det som det kommer? Och när ska jag skicka iväg mina dikter? Och vart? Och ska jag verkligen träna imorrn eller ska jag skita i roasten på tisdag så jag kan träna då? Klippte jag för lite av håret? Undrar om den där drömmen var en sanndröm. Varför ska det vara så svårt att hålla det städat hemma och på tal om hemmet; stängde jag av spisen?

Ni vet sånt. Ja? Nej? Eller?
Kanske? Ok.

Inga kommentarer: