Visar inlägg med etikett Jobbet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Jobbet. Visa alla inlägg

söndag 31 januari 2010

TiaraThea's smygcomeback på BOKA

Grym dag igår. Träningen funkade ok. Alltså, jag var bättre än träningen. Passet var inte ansträngande nog. Jag fick varken kräkimpulser eller blodsmak i munnen. Då är det något som inte står rätt till men som min syster sa "Att träna en timme eller inte träna en timme, klart det gör skillnad". Så sant som det var sagt. Jag var alltså grym hur man än ser på det. så.

Sen åkte jag ut till BOKA. Det hölls i Hallunda, en halvtimmas t-banefärd från mig. Segt, men jag räddade mig med brittiska Vouge. Bra, eller, helt ok grejer. På BOKA tittade jag på saker, engagerades, planerade i huvudet, smidde planer. Kaffepaus sen mer att titta på.
Sen hemfärd för ombyte; jag var sockersötsöt med vaniljviskade hår, dollface och rosa smycken (flamingobrosch, hjärtörhängen och tiara). Bilder kommer på redan antagen begäran.

Åter igen trick till Hallunda. Där; middag med underhålnig. Wallmansartist. Ja, vad ska man säga..? Jag tror jag var lite för ung för att förstå grejen..
~~Wallmanskillen~~~ ~~~kräftcheesecake (wtf.?)~~
Bästa igår, bästa på BOKA, var det som kom efter middagen. Navid Modiri och Gudarna. PeppPepp - sån helvetes jävla pepp. Sen bra häng som följdes av ännu bättre häng. En grym natt, inspirerande och upplyftande på flertalet plan.
Nöjd så nöjd men även trött, så oändligt trött, så förbannat jävla trött. Snart vila. Morfar är trött nu.

lördag 26 september 2009

Uppdateringen ni väntat på

Jag har verkligen och påriktigt inte haft tid att blogga. Tills nu. Nu gör jag det.

Torsdagen blev stillsam. När stressen väl var över ~och håret ännu en gång blivit lockat~. Jag mötte upp Tessan på East, tog en cola och väntade in Johan. När han anslutit sig och gjort vår duo till en trio gick vi över gatan och in i sturegallerian. PomPoms nya butik är liten, men naggande god. När de får ordning på allt kommer det säkerligen bli en hit.
Vi stannade inte länge, utan gick upp på Obaren. Trevligt men trött. Jag var trött. Allt blir då trött. Jag tar på mig ansvaret och jag ber om ursäkt, förlåt.

I fredags kunde jag sova ut, ända till nio sov jag. Sen var jag viktig och ordnade med mina finanser ~dvs betala räkningar och växla pengar~. Sen, förstår ni, mötte jag upp min far och gick till Tvålpalatset där vi spenderade några timmar med att delta på ett arrangörsmöte. Mycket information, siffror och annat som gick över huvudet på mig diskuterades. då och då kunde jag vara med och samtala men mest lyssnade jag.

Sen mötte jag och papa upp min syster och vi åt middag ihop, något vi inte gjort p mycket, mycket länge. Oh så trevligt vi hade det! Mätta och belåtna gick vi till Kinateatern och såg Hairspray.
Kvällen avslutade jag med att ensam promenera runt i stan och andas.
Det var en bra fredag.

Lördagen är fortfarande tidig men jag har då hunnit, det ska ni veta. Arrangörsmötet fortsatte idag på Bio Rio. Sammanställning av gårdagen, musik av Peter och Frans, samtal med Lennie Norman och avslutning. Och förmiddagskaffe, mycket viktigt. Ett möte får aldrig vara utan sitt förmiddagskaffe.

Nu är tanken att gå hem och städa, sen är det fri lek.

onsdag 1 juli 2009

BTK, äpplen och kaffe

Let's make it happen Boy I need to breathe
You know me I've got a need for speed
A need for speed

Speed är det sista jag upplever nu. Här är lugnt som i graven. Här, alltså på jobbet. Min tegelbunker, kvavt som en djungel och hett som en ugn. Eller, det är varmt.. Inte så mycket mer än så.
Men jag har tråkigt. Jag har så otroligt jättetråkigt. Försökte underhålla mig själv med att äta äpplen, men det var inte alls så roligt som alla sa att det skulle vara. Så jag började läsa om seriemördare. Det gör jag då och då och det får mig alltid på bättre humör.
Och nu har jag äntligen hittat receptet ur tristessen: seriemördare, svart kaffe och äpplen.
Den kombinationen kan inte slå fel under ett händelselöst arbetspass.

tisdag 16 juni 2009

Kickad uppåt

Idag är en bra dag. Solen har sparkat upp mig några nivåer men mitt jobb gör även sitt för att förgylla mitt liv.
Midsommarafton är inte längre en röd dag. Jag var inställd på att jobba i alla fall halvdag på fredag. Men icke.
- Nej men du vet Thea, du är ledig på fredag. Det är ju en afton. Och så jobbar du halvdag på torsdag. Du vet dag innan röd dag...
Och för att få mig ännu några nivåer högre fick jag veta att jag får en liten bonus, en så kallad semesterpeng.
Idag tänker jag inte klaga på nånting, mitt liv är på tok för bra för det.

Jag bjuder på en glad bild dagen till ära.