fredag 29 januari 2010

Dagens dag

Den här dagen blev så mycket längre än jag räknat med. Dagen blev eftermiddag. Och sen kväll. Dagen var till och med inne och nosade på de sena kvällstimmarna - men nu är jag färdig.
Jag har alltså varit på BOKA. Det har varit bra men mycket. Jag har inget jag kan berätta om just nu, just nu är jag för trött och kall för att tänka efter.

Men en sak från dagen behöver jag inte anstränga mig speciellt hårt för att de ska inta mina tankar. Det är två saker, egentligen. Två shoppingfynd jag gjorde idag. Påriktigafynd. Jag kom för ett par dagar sen på att "En frack, det ska jag ha. Varför har jag ingen frack?". Jag hörde mig runt bland vänner och bekanta som tipsade om bland annat Myrorna.
Myrorna har jag inte varit inne på på mycket länge men av en ren händelse passerade jag ett idag när jag var ute och spatserade ~i primörlandet Felix~. Jag gick in. Jag scannade rummet och sögs in, långt in, längst in, där, där fanns herrkläderna. Jag hittade en frack den var inte dum förutom smuts. Smutsiga kläder vill jag inte ha, de går bort. Använda - ok, men smutsiga- Nej.
Jag fortsatte bläddra och fann en rock/frack/jagvetintehurjagskabeskrivadenellervilkenkategoridenfallerinifördenvarbaramärktmed"fest". Jag prövade den och g i l l a d e den direkt. Med en broch kommer den bli så in i helvete piffig. Jag slog till - man lever bara en gång ~och den som har mest saker när den dör vinner~. Sen tog jag en sväng in på H&M. Jag hittade en rosa fuskpäls som jag påriktigt ville ha, men den var inte helt ok i modellen. Naturligtvis gick jag inte bara där ifrån där och då, knappast, jag hittade en väska. Den var liten men inte för, påsig men ändå med styrsel, svart med en rosa detalj. Och axelrämmen var en så jävla bra längd. Till slog jag!

Väl hemma i mitt hem styrde jag upp bland kläder och väskor. Jag älskar det. Att styra. Styra kläder. Och väskor. Även skor och smycken...

Nej nu måste jag hem, jag är så trött så oändligt trött! Och tidigt ska jag upp imorn igen för att spendera en till dag-sen kväll på BOKA. Det finns en risk att jag imorgon inte skriver alls. Seså, inte den blicken. Vi vet ännu inte säkert. Upp med hakan, den dagen - den sorgen. Ok? Bra. Puss.

Inga kommentarer: