måndag 27 juli 2009

Fredag

Förlåt för att jag har försummat denna oas. Jag garanterar ingen bättring men jag kan lova att jag ska försöka. NU ska vi beta av min underbara helg.

Fredag

Efter jobbet åkte jag en station längre än vanligt. Till city. Hoppade av och gick till PUB där jag fan i mig skulle köpa den där förbannade tröjan jag så länge tittat på trots att jag givit mig shoppingförbud. Med bestämda steg gick jag fram till pelaren tröjan hade hängt. Hade hängt. Den fanns inte kvar. Förbannade jävla helveteströja att ta slut tänkte jag. Först. Men sen, sen fångades min blick av bordet dit Chicks on Speed-grejerna hade flyttats. Kläderna hade inte bara flyttats, nej nej, de hade fått nya realappar. 70%! Jag fick betala 180 kr för underverket som vid förälskningsögonblicket kostat 600 kr. Yes.
Då kunde jag med gott samvete gå upp till PomPomParlour och köpa panties och sen införskaffa mig ett värmeskydd för håret på Åhléns.
Sen gick jag hem och piffade en smula. Plattade, sminkade och drog på mig den nya tröjan. jag kände inte igen mig själv. Inte riktigt. Det var Malmen som var målet men jag fick känslan av att jag skulle till 80talets kungsan för att leta efter Paolo.
- Hurru du, när jag säger att jag vill ha cigg så ger du mig en cigg! Fattaru?!

Men nej. På Malmen träffade jag Anna, Markus och Pat. Musiken var inte bra, men några nyskolade street-tjejer dansade sig, och oss, galna.
Jag och Anna fortsatte kvällen på Obaren men jag blev inte där länge. När shotsen började hagla tog jag mit pick, mitt pack och åkte hem.

Inga kommentarer: