fredag 31 juli 2009

En utdragen morgonstund

Du öppnar ögonen. Sakta. Låter solen blända dig en stund innan du sträcker ut hela kroppen. Knäcker ryggen mjugt. Intar en ballerinaposition med fötterna. Gör dig lång. Du skulle kunna dra dig resten av denna evighet men du är precis så utsövd du behöver vara för att gå upp. Ögonen stängs igen. Du blundar hårt för att sedan i ett utandning öppna ögonen och möter dagen.

Känner ni igen det? Hur man riktigt myser i sängen efter en perfekt natts sömn när man vaknar till en fantastisk morgon. Så har jag det idag. Ja, har. Jag är mjuk och behaglig här på mitt jobb. Ler inombords. Varje rörelsekänns som dagens första.
Jag har haft att göra idag, tiden har gått fort. Tänkt att jag ska blogga men kommit fram till att Jag gör det när jag vaknar.

Jag slutar om en timme. och har inte riktigt vaknat än. Jag drar mig fortfarande. Jag drar mig på jobbet. Fab.

Inga kommentarer: