torsdag 30 juli 2009

Drömmen drygas ut

Bara (Sökarna) kan bli svårt, så varför inte dryga ut med lite Stockholmsnatt? Där säger de ju vardagliga saker. Nästan. Då kan jag i alla fall, om någon frågar hur jag mår, svara;
- De e luuunch.

Och har jag inte längre lust att prata med någon kan jag bara utbriska:
- KNAS! och springa där ifrån.

Om någon ber mig beskriva en vän blir svaret naturligtvis:
- Ett stycke värsting. Alternativt:
- Värsta tigern, bangar aldrig på fight.

Gör jag fel på jobbet och frågas hur jag ska ta mig ur denna situation finns det inget annat att svara än:
- Sidekick liksom bara!

Hur jag ska väva in mitt favoritcitat vet jag inte, men någonstans under dagen måste det väl finnas rum för
- Jag hatar att sitta häktad.


Vilken underbar dag detta kommer bli!

4 kommentarer:

Kim Fransman sa...

En annan svensk B-film med en hel del fantastiska oneliners är ju annars nattbuss 807.

Dock passar de flesta bara om du är riktigt riktigt arg på någon eller hyser ett underligt hat mot personens "grupp".

MissDecibel sa...

Kim: Nattbuss 807 har jag inte sett! Men jag ä l s k a r filmer med arga tonlägen. Filmer där de aldrig är långt ifrån bråk. Det är något i det jag finner så rofyllt..

lotta sa...

"sidekick liksom BARA" är fan en av de top 5 bästa replikerna i svensk filmhistoria.

MissDecibel sa...

Lotta: Det är en F A N T A S T I S K replik. Jag är ju även äldigt svag för "Jag hatar att sitta häktad". Perfekt att ta ur sitt samanhang.. Eller inte, jag menar, vem hatar inte att sitta häktad..?