måndag 16 mars 2009

Värdinnan står vid dörrn

Förra veckan fattade jag ett beslut. Det beslutet handlade om att jag måste börja ta det lugnare, för det måste jag verkligen. I några veckors tid har jag prioriterat socialt liv, utgångar och andra trevligheter framför lugn och ro. Inget fel i det.
Men när trevligheterna inte längre är roliga, när utgångarna handlar mer om flykt och det sociala känns forcerat så är det ~för att tala som ett barn av min tid~ ovärt.
Istället går denna vecka i hemmets och lugnets tecken. Jag ska bjuda på tre middagar hemma hos mig, delta i ungkulturdagarna och eventuellt gå på en Mia Törnblom-föreläsning.
Värdinnerollen är något jag är ovan vid men något jag absolut och verkligen vill fördjupa mig i.
Igår var fröken Holm och fikade hos mig. Vi skulle prata burlesknummer, så jag matchade fikan efter det; chokladmoussebakelse med guldglitter, kakor, croissanter och pärondryck med ciderkaraktär.
- Det ska nog bli en fantastisk värdinna av mig.

Inga kommentarer: