fredag 27 mars 2009

Nostalgitripp på där och då

Gårdagens tågresa var en av de mest njutbara någonsin. Lyssnade på musiken från en svunnen tid. Musik fungerar som en drog för mig och jag nostalgitrippade. Jag var tillfreds, lycklig, varm. Bröt då och då ut i skrattatacker när jag mindes. Tåget åkte förbi den lilla sjön där vi så många kvällar frusit, sjungit, skrikit, skrattat.

Jag näst intill sprang hem från tåget. Hem till mitt dollhouse för att kicka hårdare. Behöll hörlurarna på. Lade in skivor i cdspelare. Maxade ljudet. Läste gamla dagböcker. Drog på mig min hemmagjorda Kristet-tröja och mina trasiga jeans. Jag nåddade.
Ruset höll i sig även utanför mitt dollhouse. Höll i sig när jag träffade Anna på malmen. SötAnna.
Tyvärr är jag äldre nu. Klarar inte kickarna som jag gjorde förr. Jag tände av. Huvudet sprängde och illamåendet kom krypandes. Jag gick hem och tog mig en sängfösare i form av Snälla Förklara.

Imorse vaknade jag inte av klockan förän den ringt i en kvart. Bakfyllan var ett faktum. Kickstartade dagen med en återställare; Ung och Kåt.

Nu kryper det i kroppen. Vill ha mer. Och jag tar det jag vill ha. Jag smyglyssnar på youtube, lågt lågt. Håller en jämn nivå en bit ovanför normal. Men idag är det fredag. Ikväll kan vad som helst hända.

Twittertest: Syramannen sa att han älskar mig.

Inga kommentarer: