torsdag 26 mars 2009

Punken är här! Snart kommer våren

Ok. Nu ska jag sluta säga Det börjar snart snöa igen så fort det är lite sol*. För nu har jag börjat känna. Känslan börjar infinna sig. Den där sanna vårkänslan. Det finns bara ett riktigt vårtecken i min värld: Punk.
När våren närmar sig får jag musikcravings. Jag vill inte lyssna på annat än Charta 77, Räserbajs, Radioaktiva Räkor.. Jag ställer mig frågor som jag inte har i huvudet resten av året tex "Vart tog min leopardpyjamasjacka med säkerhetsnålar vägen?" och "hur många lager av trasiga strumpbyxor måste man ha får att hålla värmen?".
Jag känner också ett stygn av sorg i hjärtat när jag kommer på att det var då, nu är nu. Jag vill inte säga att jag är för gammal, men ja.. Då kan aldrig komma tillbaka. Men musiken finns kvar.


Twittertest: Drygar ut arbetsdagens sista timme med Räserbajs.

*Även fast det kommer snöa mer. Ni som säger annat är bipolärwannabies som
vill ha en anledning att skrika av lycka när det är sol och sen gråta oförstående av sorg så fort snön börjar falla, trots att det fortfarande är vinter. Så.

Inga kommentarer: